Ron English is momenteel één van de meest productieve kunstenaars die het wereldwijde landschap met zijn onvergetelijke en herkenbare beelden, op straat, in musea, in films, boeken en tv, bombardeert.

Ron English bedacht de term POPaganda om zijn kenmerkende mix van stijlen, vormen en maatschappelijk commentaar te benoemen. Het gebruik van superhelden tot mythologische totems uit de kunstgeschiedenis, zijn enorme en voortdurend groeiende arsenaal van originele personages, waaronder MC Supersized, de zwaarlijvige fastfood mascotte die een belangrijk aandeel in de hit film “Supersize Me” had en Abraham Obama, een combinatie van de 16de en 44ste presidenten van de Verenigde Staten, welk werk uitvoerig is besproken in de media vanwege zijn directe invloed op de verkiezingen van 2008, maken van Ron English een unieke kunstenaar.

Andere “personages” die regelmatig voorkomen in de schilderijen, billboards en sculpturen van Ron English zijn o.a. een konijn met 3 ogen, vreemde maar heerlijke ‘cowgirls’ en grijnzende schedels, kortom verbluffende beelden met een bijtende humoristische ondertoon van Amerika’s belangrijkste Pop iconoclast.