De afgelopen 24 jaar heeft de Londense kunstenaar Zeus zich laten inspireren door de stedelijke cultuur om dynamische, experimentele composities te creëren met opnieuw gedefinieerde graffitikunst. Zijn nieuwste werken vertegenwoordigen een innovatieve mix van graffiti-technieken en typografie, beeldende kunst en beeldhouwkunst en weerspiegelen zowel zijn achtergrond op straat als zijn formele opleiding aan het Chelsea College of Art.

Geboren als Dean Zeus Colman, werd zijn middelste naam zijn tag. Zijn tag  was in de jaren 80 overal in Londen te zien en, nog steeds in zijn tienerjaren, kreeg Zeus de reputatie een productieve tagger te zijn. Zijn werk trok in die tijd de aandacht van invloedrijke figuren uit de hiphop scene, zoals Tim Westwood, die hem de opdracht gaf ontwerpen te maken voor een van de eerste hiphopclubs, Spatz, in 1984.

Via Westwood had Zeus ook de mogelijkheid om met mensen als Paul Oakenfold samen te werken en maakte hij achtergronden en posters voor artiesten van het Def Jam label, waaronder Dougie E Fresh en Whiz Kid. Toen house muziek populair werd, kreeg Zeus ook opdrachten van de clubs die rond de hoofdstad waren ontstaan, zoals West World aan de Brixton Academy. Al deze contacten vormden een effectieve katalysator voor zijn carrière en moedigden hem aan verder te denken dan de beperkingen van verf en muren.

Verder heeft Zeus veel voor buurthuizen in Londen gewerkt, waar hij bijvoorbeeld jonge delinquenten graffiti technieken heeft aangeleerd en hen via deze kunstvorm een effectieve en positieve uitlaatklep voor hun energie en creativiteit heeft gegeven. Hij werd zelfs uitgenodigd om Prins Charles te leren spuiten als onderdeel van een Princes Trust-initiatief.

In 1994 bemachtigde Zeus een plek aan het Chelsea College of Art om vervolgens als Bachelor of Fine Art af te studeren, met beeldhouwen als zijn hoofdvak.

Na zijn afsturen nam zijn kunst een driedimensionale vorm aan en begon hij graffiti sculpturen van hout te maken.

In het volgende decennium intensiveerde de belangstelling voor Zeus. Hij werd beschreven als een 3D-graffitipionier door het tijdschrift The Face en zijn werk verscheen op verschillende locaties in het Verenigd Koninkrijk, waaronder het Victoria & Albert-museum als onderdeel van de StreetStyle tentoonstelling.